Help Support Our Growing Community

SmiteFire is a community that lives to help every Smite player take their game to the next level by having open access to all our tools and resources. Please consider supporting us by whitelisting us in your ad blocker!

Want to support SmiteFire with an ad-free experience? You can support us ad-free for less than $1 a month!

Go Ad-Free
Smitefire logo

Join the leading SMITE community.
Create and share God Guides and Builds.

Create an MFN Account






Or

Not Updated For Current Season

This guide has not yet been updated for the current season. Please keep this in mind while reading. You can see the most recently updated guides on the browse guides page

x

Vote received! Would you like to let the author know their guide helped you and leave them a message?

Banner for Cernunnos guides

General S7 Cernunnos ADC Guide (Updated December 2020)

28 10 108,121
7.6
by Hadeyan updated December 31, 2020

Smite God: Cernunnos

Build Guide Discussion 56 More Guides
Tap Mouse over an item or ability icon for detailed info

Cernunnos Build

Blessing Options

Notes Attackler's Blessing is not for Conquest but for other modes.

And Hunter's blessing is kinda mandatory for his start in conquest.

Notes

Attackler's Blessing is not for Conquest but for other modes.

And Hunter's blessing is kinda mandatory for his start in conquest.

Build Item Hunter's Blessing Hunter's Blessing
Build Item Attacker's Blessing Attacker's Blessing
Build Item Warrior's Blessing Warrior's Blessing

Relic Options

Build Item Purification Beads Purification Beads
Build Item Aegis Amulet Aegis Amulet
Build Item Heavenly Wings Heavenly Wings
Build Item Magic Shell Magic Shell

Starter

Build Item Hunter's Blessing Hunter's Blessing
Build Item Spiked Gauntlet Spiked Gauntlet
Build Item Multi Potion Multi Potion
2
Build Item Hand of the Gods Hand of the Gods
Build Item Purification Beads Purification Beads

Spring Stance Base Mid Game Build

Notes If your attack speed is felt enough even w/o ur boots then
sell boots for or

If you feel not good as it uses to be then pick instead of it.

If you need a bit more attack speed then
sell boots for Odysseus's Bow size=40] or

Notes

If your attack speed is felt enough even w/o ur boots then
sell boots for or

If you feel not good as it uses to be then pick instead of it.

If you need a bit more attack speed then
sell boots for Odysseus's Bow size=40] or

Build Item Devourer's Gauntlet Devourer's Gauntlet
Build Item Ninja Tabi Ninja Tabi
Build Item The Executioner The Executioner
Build Item Atalanta's Bow Atalanta's Bow
Build Item Qin's Sais Qin's Sais
Build Item Titan's Bane Titan's Bane

Winter Stance Base Mid Game Build

Notes Ichaival gonna reduce their attack speed and your winter stance with Frostbound hammer gonna make'em slugs.

But if you think is a bit much overdoing. Then pick or as 6th item.

Sell boots for or

Notes

Ichaival gonna reduce their attack speed and your winter stance with Frostbound hammer gonna make'em slugs.

But if you think is a bit much overdoing. Then pick or as 6th item.

Sell boots for or

Build Item Devourer's Gauntlet Devourer's Gauntlet
Build Item Ninja Tabi Ninja Tabi
Build Item Atalanta's Bow Atalanta's Bow
Build Item Runeforged Hammer Runeforged Hammer
Build Item Ichaival Ichaival
Build Item Frostbound Hammer Frostbound Hammer

Autumn & Summer Stance Base Mid Game Build

Notes You might turn this build to a more crit build version. Then pick after selling boots. Or if you wanna go with more power and pen. Sell boots for

Notes

You might turn this build to a more crit build version. Then pick after selling boots. Or if you wanna go with more power and pen. Sell boots for

Build Item Devourer's Gauntlet Devourer's Gauntlet
Build Item Ninja Tabi Ninja Tabi
Build Item Odysseus' Bow Odysseus' Bow
Build Item Fail-Not Fail-Not
Build Item Qin's Sais Qin's Sais
Build Item Berserker's Shield Berserker's Shield

Hybrid Auto Attack Base Mid Game Build.

Notes sell boots for if you want more crit.
if you want more pen then go for

Notes

sell boots for if you want more crit.
if you want more pen then go for

Build Item Devourer's Gauntlet Devourer's Gauntlet
Build Item Ninja Tabi Ninja Tabi
Build Item Odysseus' Bow Odysseus' Bow
Build Item Fail-Not Fail-Not
Build Item The Executioner The Executioner
Build Item Qin's Sais Qin's Sais

Ability & AA Hybrid Mid Game Build

Notes Sell boots for

Notes

Sell boots for

Build Item Transcendence Transcendence
Build Item Ninja Tabi Ninja Tabi
Build Item Asi Asi
Build Item The Executioner The Executioner
Build Item Runeforged Hammer Runeforged Hammer
Build Item The Crusher The Crusher

Assault Build

Notes In Assault you need to survive so spring stance and lifesteal is your key but Devourer's Gauntlet not allowed for that mode so we need to figure something out.

sell boots for

Notes

In Assault you need to survive so spring stance and lifesteal is your key but Devourer's Gauntlet not allowed for that mode so we need to figure something out.

sell boots for

Build Item Asi Asi
Build Item Ninja Tabi Ninja Tabi
Build Item The Executioner The Executioner
Build Item Brawler's Beat Stick Brawler's Beat Stick
Build Item Fail-Not Fail-Not
Build Item Toxic Blade Toxic Blade

CDR Build

Notes This build is for the player that cant land many auto attacks and also find season shift thing too confusing so they just need to spam abilities more. So This is your full cdr ability + aa hybrid build.

Notes

This build is for the player that cant land many auto attacks and also find season shift thing too confusing so they just need to spam abilities more. So This is your full cdr ability + aa hybrid build.

Build Item Devourer's Gauntlet Devourer's Gauntlet
Build Item Ninja Tabi Ninja Tabi
Build Item Odysseus' Bow Odysseus' Bow
Build Item Fail-Not Fail-Not
Build Item Jotunn's Wrath Jotunn's Wrath
Build Item Atalanta's Bow Atalanta's Bow

My Favorite Weird Build

Notes sell boots for

Notes

sell boots for

Build Item Bloodforge Bloodforge
Build Item Ninja Tabi Ninja Tabi
Build Item Asi Asi
Build Item The Executioner The Executioner
Build Item The Crusher The Crusher
Build Item Rage Rage

Some other item options for Cernunnos

Notes Toxic Dagger & Brawler Beatstick -> Anti-Heal & More Pen

Atalanta's Bow & Wİnd Demon -> More movement speed while boxing your opponent.

Deathbringer -> If you wanna go with really huge Crit chance spike



Berserker Shield -> Against heavily physical team comps (very situational item)

Winged Blade -> Against heavily slow cc team comps

Blackthorn -> For mana and health but its kinda unnecessary for Cern

Hydra Lament -> Im not sure yet but if this stack with Runeforged Hammer's effect then your 2+Basics combo would be devastating but again ım not sure and even if ı was sure about it it would've been very situational and niche pick for Cern

Titan's Bane -> For more flat pen.

Magi's Cloak -> If enemy team has a very hard cc team comp.

Notes

Toxic Dagger & Brawler Beatstick -> Anti-Heal & More Pen

Atalanta's Bow & Wİnd Demon -> More movement speed while boxing your opponent.

Deathbringer -> If you wanna go with really huge Crit chance spike



Berserker Shield -> Against heavily physical team comps (very situational item)

Winged Blade -> Against heavily slow cc team comps

Blackthorn -> For mana and health but its kinda unnecessary for Cern

Hydra Lament -> Im not sure yet but if this stack with Runeforged Hammer's effect then your 2+Basics combo would be devastating but again ım not sure and even if ı was sure about it it would've been very situational and niche pick for Cern

Titan's Bane -> For more flat pen.

Magi's Cloak -> If enemy team has a very hard cc team comp.

Build Item Toxic Blade Toxic Blade
Build Item Brawler's Beat Stick Brawler's Beat Stick
Build Item Atalanta's Bow Atalanta's Bow
Build Item Wind Demon Wind Demon
Build Item Deathbringer Deathbringer
Build Item Winged Blade Winged Blade
Build Item Blackthorn Hammer Blackthorn Hammer
Build Item Hydra's Lament Hydra's Lament
Build Item Titan's Bane Titan's Bane
Build Item Magi's Cloak Magi's Cloak
Build Item Fail-Not Fail-Not

My Lately Favorite Cern Build

Notes Sell boots for for more crit or for more pen or for more power.

Or / Berserker's Shield for more tankiness.

Notes

Sell boots for for more crit or for more pen or for more power.

Or / Berserker's Shield for more tankiness.

Build Item Devourer's Gauntlet Devourer's Gauntlet
Build Item Ninja Tabi Ninja Tabi
Build Item Odysseus' Bow Odysseus' Bow
Build Item Fail-Not Fail-Not
Build Item Qin's Sais Qin's Sais
Build Item Atalanta's Bow Atalanta's Bow

Sustain / Tanky Build

Notes Sell blessing for
Sell boots for

Notes

Sell blessing for
Sell boots for

Build Item Hunter's Blessing Hunter's Blessing
Build Item Devourer's Gauntlet Devourer's Gauntlet
Build Item Ninja Tabi Ninja Tabi
Build Item The Executioner The Executioner
Build Item Berserker's Shield Berserker's Shield
Build Item Void Shield Void Shield

Crit Build

Notes Sell blessings for
Sell boots for

Notes

Sell blessings for
Sell boots for

Build Item Hunter's Blessing Hunter's Blessing
Build Item Devourer's Gauntlet Devourer's Gauntlet
Build Item Ninja Tabi Ninja Tabi
Build Item Odysseus' Bow Odysseus' Bow
Build Item Fail-Not Fail-Not
Build Item Rage Rage
Build Item Qin's Sais Qin's Sais

Cernunnos's Skill Order

Shifter of Seasons

1 X Y
Shifter of Seasons
2 8 11 12 14

Bramble Blast

2 A B
Bramble Blast
1 4 6 7 10

Horn Charge

3 B A
Horn Charge
3 15 16 18 19

The Wild Hunt

4 Y X
The Wild Hunt
5 9 13 17 20
Shifter of Seasons
2 8 11 12 14

Shifter of Seasons

1 X
Cernunnos imbues his glaive with the power of the 4 seasons. Activating this ability rotates him through 4 different bonuses to his basic attacks.

Spring Growth: Bonus Physical Lifesteal
Summer Heat: Bonus Damage
Autumn Decay: Debuff for 7s
Winter Chill: Slows for 1s

Ability Type: Buff
Spring Growth: 5 / 7.5 / 10 / 12.5 / 15% Bonus Physical Lifesteal
Summer Heat: 5 / 10 / 15 / 20 / 25 (+10% of your Physical Power) Bonus Damage
Autumn Decay: 10 / 14 / 18 / 22 / 26 Reduced Protections Debuff
Winter Chill: 7 / 9 / 11 / 13 / 15% Slow
Cooldown: .5s
Bramble Blast
1 4 6 7 10

Bramble Blast

2 A
Cernunnos fires a bramble forward in a line that roots a single enemy hit. Upon hitting an enemy, wall, or reaching max range it will explode dealing damage and spawning an area of brambles at the location. This area deals damage every .5s and persists for 5s.

Ability Type: Projectile
Damage: 60 / 95 / 130 / 165 / 200 (+75% of your Physical Power)
Root Duration: 1s
Area Damage: 6 / 10 / 14 / 18 / 22 (+5% of your Physical Power)
Radius: 20
Cost: 60 / 65 / 70 / 75 / 80
Cooldown: 15s
Horn Charge
3 15 16 18 19

Horn Charge

3 B
Cernunnos charges forward, damaging and crashing through all types of enemies.

Ability Type: Dash
Damage: 70 / 125 / 180 / 235 / 290 (+80% of your Physical Power)
Range: 55
Cost: 70 / 75 / 80 / 85 / 90
Cooldown: 17 / 16 / 15 / 14 / 13s
The Wild Hunt
5 9 13 17 20

The Wild Hunt

4 Y
Cernunnos selects an area where The Wild Hunt will begin. After a 1s delay, enemies in the area will be damaged and Polymorphed into wild boars. Polymorphed targets are silenced, disarmed and slowed. Polymorph is not affected by diminishing returns.

Damage: 200 / 250 / 300 / 350 / 400 (+90% of your Physical Power)
Polymorph Duration: 2s
Slow: 20%
Radius: 25
Cost: 100
Cooldown: 90s

Cernunnos Threats

Tap each threat level to view Cernunnos’s threats

Max
2
Major
6
Even
1
Minor
0
Tiny
0

Introduction

First of all, English is not my main language so please excuse some of my grammar mistakes :)

Hi.. I'm not a high ranked (above diamond) or pro player(cuz ı don't trust my current PC build and internet service for higher-ranked games). I'm mostly a casual and golden ranked player and I'm at 10+ mastery level with Cernunnos. Tho I'm not an advanced competitive Smite player, at the same time ı watch and follow professional players, analysts, and educator streamers. And try to follow the current meta since 5.17.

I'm gonna try to cover Cernunnos's guide as a pure ADC for multiple game modes.

Cernunnos is the most unique hunter imo. Cuz of his Its not a stance swap for abilities but it's a stance swap for basic auto attacks. Yes, Freya and Xbalanque have similar things but those are just buffs. Not swapping.

On the other side for Cernnunnos;

Blue Stance (winter) -> Slows enemy
Green Stance (spring) -> Life steal
Yellow Stance (autumn) -> Kinda works as penetration/protection shred.
Red Stance ( Summer) -> Extra physical power boost (kinda complimented to crit builds)

So that's why Cernunnos is a very versatile aa build hunter. And Very unique and fun to play. Also one of the best adc gods in close combat too. His basics felt like melee attacks sometimes.

It's kinda bit hard to first play and adjusting but not so hard to master it imo. He is not like Ullr or Hou Yi.

Let's move on.

Abilities of Cernunnos






His kit is pretty straight forward. Nothing tricky about it. So ı don't think we need to talk over it so much. The only deal with Cern is his build decisions. Which season stance that you're gonna compliment with your build that's the most important thing about it.

And as a side note: The only downfall and disadvantaged side of Cern is his ultimate imo. It ain't have legit damage. Also, the radius of it is kinda small, it's easy to juke cuz it's telegraphed way earlier. And it's a very slow burn ability. Also in the early game, it's almost useless cuz you're not gonna be fast enough to kill 1 or 2 pigs in 2 seconds. So don't use it for execution in the early game. Use for setup.

It's more like a kill secure or escape tool for early game but very helpful at late game.

Also, magi's cloak and beads can counter. And the saddest part, you don't have cc immunity while ulting (like Artemis) so don't trust your ult that much.


Trust your 2 + Basics combo more. It's annoying for the enemy.

Combos for Cernunnos

There are not much of Combos for Cernunnos. Only 2 of 'em.

Short one -> +

Bigger one -> + +

And ıf there is no one around and its just you and your enemy in 1 vs 1 then you could implament your into these combos (its one of the highest damage number dashes in the game but ı think you should use it for escape or chase.

______________________________________________

Cern aint have much ability base combos but he can pull off combos via his

You see since his winter stance has slow this allowed you to get benefit from and you can even amplify his winter stance effect with And items like would complement both your spring and autumn stances (cuz of lifesteal and pen). And crit items such as or would be great for your summer stance.

All combos you need are the correct items and your . Also a decent amount of attack speed.

Gameplay


Be patient at early game cuz even after recent buff to your
your early clear and early game presence still not so impressive. So at the early stages kept your distance don't engage in rush and farm a lot.

And after mid to late game turn on your artillery mode. Cuz of your slows, root, and ultimate it's not easy to get you. You can be brave but you can't be stupid, you can't handle that cuz you don't have cc immunity and since your is both linear and ground target ability (which means you cant arrange distance easily like Hachiman's #2. Minions or another enemy could block it and interrupt your long shot with it. Also, it cant be implemented behind walls too. So Ymir, Thor, Terra, Anhur can easily block.

You're a mechanical aa base hunter with one simple but effective setup but still, most of the efficiency of Cernunnos comes from his aim. make sure your auto attacks are landing.


Be aggressive at mid to late game as possible but don't put yourself into impossible tasks. You're a countable god after all.

And as a sidenote, Cern is better with old school pure supports such as Khepri, Ganesha, Geb, Ares, Sylvanus, Bacchus. Rushdown supports like Cerberus, Jormungandr, Cthulhu, Fenrir, Kuzenbo, Sobek not gonna be cool with him.

Also utility guardians like Athena, Artio can be tricky, they can work with him but it has to be good. Cuz Cern can deal damage but since his ultimate is a bit situational and he ain't have cc immunity; old school pure supports can cover his disadvantages better.

Pros & Cons

CONS:

- No cc immunity
- Ultimate has execution issues and even if you can execute then there is a "not rewarding enough" problem. Cuz Hera's #2 basically is your ultimate. But it's a decent team fight ult tho
- You're an auto-attack base hunter such as Xbalanque or Jing Wei but you're not safe as those 2.
- Early Game could be a messy task.

PROS

- You're not an ability dependent, mana hungry hunter.
- You're probably one of the most unique gods in the history of The Smite
- After the early game, your lane pressure is amazing
- You've got a good amount of cc and setup. And safe enough.
- Versatile in terms of items. He could make work many many items.
- Cern is a sleeper god right now. He is gonna shine again soon.

Leave a Comment

You need to log in before commenting.

Collapse All Comments

1
Ahimenes | November 24, 2021 6:31pm
Who want sum buts? =D
1
boogiebass (46) | April 12, 2020 4:49pm
Hi Hadeyan. Finally got some time to look at the builds. I would recommend you re-read what BranMuffin17 mentioned down below int he comments.

So, let's go over some basics. Hunters typically require these two things in their builds:
1) Large Percentage Penetration - The Executioner and maybe Titan's Bane if tanks are a problem
2) DPS - Pick either Qin's Sais OR crits (you need reliable crit chance, so at least two crit items, or just Rage by itself).

So let's go over your builds. I'm only going to comment on any glaring issues. For optimization, you'll want to go to BranMuffin17.
1) Spring Stance Base Mid Game Build - This seems ok. But I'm sure it could be further optimized.
2) Winter Stance Base Mid Game Build - No DPS option. You need Qin's Sais in there somewhere.
No reason to build Frostbound Hammer when you have winter stance slow in your kit already. I know it makes enemies "walk backwards", but you can get better items
3) Autumn & Summer Stance Base Mid Game Build: That Jotunn's Wrath needs to go. Don't combine an ability/CDR item with crits. If you're going to get crits, it's preferable to get Deathbringer as your last crit item. So I would have this build as:
Transcendence > Ninja Tabi > Asi > and then The Executioner > Rage > Deathbringer (or maybe there's a more optimal order for the last three items)
4) Hybrid Auto Attack Base Mid Game Build: Missing The Executioner. Penetration is core.
5) Ability & AA Hybrid Mid Game Build: Missing The Executioner. Penetration is core.
6) Spring Stance Base Late Game Build: Seems ok, though I would get Transcendence instead of Devourer's Gauntlet, and I would replace the runeforged with Deathbringer.
7) Winter Stance Base Late Game Build: Missing Qin's Sais and odysseus's bow

I'll stop there for now. I think you have too many builds. I would like for you to cut it down to about 1/3 or 1/4 of what you have right now.

These should be your cookie cutter builds






Let me know if you have questions.
1
Hadeyan (2) | April 12, 2020 5:31pm
I changed some of it. And ı drop as notes for some other. But in the end tried to adressed all that you mentioned some how.

And about "4)" part. That build had Exe.

Thx again.
1
boogiebass (46) | April 12, 2020 5:35pm
Ahh woops. I guess the build is ok then.
1
Hadeyan (2) | April 12, 2020 5:10pm
Thx for all these helpful feedback. I'll check some of those. Thx again.

And about build number. Im kinda "overclassfier" kinda dude :D Its kinda habbit , but ı'll try to cut shortly (as ı can) .
1
boogiebass (46) | April 12, 2020 5:34pm
No worries man, I had the same problem when I started as well!
1
GaseousClay (1) | July 1, 2019 11:57pm
Is it poor idea to run Runeforged + crit?
1
Hadeyan (2) | April 10, 2020 8:56am
First of all ı updated the guide. Previous version isnt compatible and streching enough.

And about the question;

It might seem like that but I dont think so.

People still dont use Cern at his all potential (and even ı dont). Generaly peopel stuck with Spring Stance for all game and only went Summer & Autumn stances for killing blows.

But if you consider Winter Stance too. Runeforge will proc with your every basic attack and add crit on to that. Runeforge is one of the rare 50+ physical power item in the game. And its adding %15 more power if enemy effected by a CC . So Winter Stance Basic ATtack + His 2 + Another Basic is very lethal thru mid to late game thx to Runeforged Hammer. And Add Crit chance into this combo ? One of 'emm will be have extra crit damage via rage.
1
Kriega1 (129) | July 2, 2019 2:50am
Yeah you either want your Devourers or trans + asi if you go crit
1
Gulfwulf (81) | July 2, 2019 12:25am
Yes. Rune is for a more ability focused build, which you don't really get with a crit build.
1
Branmuffin17 (364) | July 2, 2019 6:20am
Wait, what? Explain yourself.
Load more comments (6 more replies) →
0
Hadeyan (2) | April 29, 2019 5:13am
Updated
1
Kriega1 (129) | April 29, 2019 6:40am
Why does "Autumn & Summer Stance" build not have qins in the lategame version of the build?
1
Gulfwulf (81) | April 29, 2019 8:07am
I want to know why witchblade is still listed, Deathbringer is not listed as a second crit item, why exe is bought so late, and why Rage is built after Poisoned Star. I can tell you from experience that witch doesn't help as much as you think it does.
Load more comments (2 more replies) →
2
Kriega1 (129) | April 24, 2019 6:35am
Why is there not a single build that lists qin's sais?
1
Gulfwulf (81) | April 24, 2019 9:44am
I think Witchblade should be swapped out for Qin's Sais; Ichaival already has an attack speed slow on the enemy so witch isn't really needed.
1
Kriega1 (129) | April 24, 2019 9:50am
Wait what lol why was witchblade listed on cernunnos
Load more comments (4 more replies) →
1
Hadeyan (2) | April 24, 2019 9:37am
As you can see most of my builds has 2 penetration item ( Asi and Executioner) and even some of 'em has 3 (Crusher, Asi, Executioner). So when you had that much penetration I dont think, Qin's Sais is needed anymore. And its so situational. Maybe ı could put that into my Summer&Autumn stance build. But other builds aint need that.

2 pen item in almost everybuild and runeforged hammer amplify upcoming damages of these 2 pen item via its passive and ıchaival gave us physical power increase at each hit or odyseus bow is gonna hit like an ultimate in late game. Qin's Sais kinda bit unnecessary imo.

But ı totaly can understand qin's sais pick over Cern against tanky team compositions.
1
Kriega1 (129) | April 24, 2019 9:49am
Any teams with a tanky support and solo is a match worth getting qins on Cernunnos
1
Gulfwulf (81) | April 24, 2019 9:46am
Qin's isn't a pen item, though; it's a do more damage item based on the target's health.
Load more comments (1 more replies) →
1
boogiebass (46) | April 24, 2019 8:06am
Could you list some viable builds with skill order?
1
Branmuffin17 (364) | April 24, 2019 10:54am
Agreed with Kriega. Tons of builds (13), but not really one I'm fully happy with. And where are the Trans build options? Trans + Asi builds are some of the strongest right now.
  • Spring Stance Base Mid Game Build: Devo's + Asi can be fine for super high sustain. That said, if I do double-lifesteal, I'd prefer to get the 2nd one later than 3rd. O-Bow is built way too early. It should be a cake topper to a build with Qin's Sais. And you're saying to use Spring Stance mid, meaning even MORE lifesteal? No. Use Spring stance to make up for some lifesteal you DON'T have. Better order: Devo's, Ninja, Exe, Qin's, O-Bow, Rune / Asi in whichever order you want, and with Devo's as first item, you don't need to be in Spring to begin.

  • Winter Stance Base Mid Game Build: If you're going to be in winter stance, why aren't you taking advantage of getting Runeforged Hammer earlier? Why is Exe first? (Or is it last? No explanation on this) And with Winter, you don't need Frost. I don't get the concept here. If you want to focus on Winter mid-game, better build order: Ninja, Asi, Rune, Exe, Qin's, situational, and stay in Winter to get the consistent Rune bonus.

  • Autumn & Summer Stance Base Mid Game Build: O-Bow again built too early, and shouldn't be built in combination with crits. Crits want power. O-Bow has 0 power. PS followed by Rage isn't optimal. You'll either choose PS + DB, or Rage + DB, but for Cern, who has no AS steroid, Rage is probably not suggested at all. DB should be your option...with a late Wind Demon after DB (as replacement to. If you go crit w/ PS, it provides the slow that you can use to incorporate Runeforged Hammer. But you're not doing that here. This build in particular has major issues.

  • Hybrid Auto Attack Base Mid Game Build: Again with 2 lifesteal items in the first 3 items. Again, it's potentially okay if you are going for a high sustain build (BaRRa partially recommended as an option in his recent Jing video), but not suggested in most cases. Also, how exactly is this a "hybrid" build? What's hybrid about it? Hybrid normally refers to either bruiser builds (e.g. both offensive and defensive items) or builds that incorporate ability and basic attack focus (e.g. CDR + basic attack items). This is not hybrid in any sense. This build also doesn't have Exe, which is bad.

  • Ability & AA Hybrid Mid Game Build: Again with hybrid, but at least this time it has a somewhat hybrid-y item in The Crusher, which gets some additional function from ability use. Wouldn't call it hybrid personally, though. If you want to incorporate Crusher, you might go Devo's, Ninja, Crusher, Exe, Qin's, situational. If you want it to be more ability/AA hybrid, you might go Trans, Ninja, Asi, Crusher, Exe, Qin's.

  • Spring Stance Base Late Game Build: 3x lifesteal...no, please don't. This build has, again, major issues. Not even going to propose something different. Just delete this one, would be my suggestion.

    Also, you don't need to do mid and late-game builds. Just use the mid build base, and add a 7th item. In the notes, just say to replace Tabi with the 7th item.

  • Winter Stance Base Late: Why Witchblade as the replacement item? Don't get Witch. You're still missing the bulk of the damage from Qin's, and Witch doesn't have any power. When you build extra AS, you do that to get more out of Qin's. Without Qin's, your DPS suffers in a high AS build.

  • Autumn/Summer Late: Adding Silver doesn't make up for the major issues of the base build.

  • Hybrid Late: Finally get Exe here...but the theme is that the base build is just not great without Qin's.

  • Ability/AA Hybrid Late: Adding PS to this build is awful. Only 1 crit item is not efficient.

  • Assault Build: Starting with Asi is okay, I guess. Gives you a lot of early sustain. Qin's still needs to be in there, and you probably don't need BF late. Still missing Qin's.

  • Full CDR Build: The name isn't quite accurate. It's 30% CDR, not the max 40%. A full CDR build might be Jotunn's, Ninja or Warrior, Soul Eater, Crusher, Titan's, and, well, Witch or Ancile, I guess, though I don't see a need to go 40% CDR on Cern.

  • Favorite Build: PS first item is awful. PS as only crit item is awful. No Qin's again is just a lack of understanding of how to build an AS build. This just is not a good build if you're looking to maximize potential.
No offense meant by any of this, just hunter building needs to be better understood here. If you want further explanation, I'm willing to provide further feedback. You can also reference my Items Guide (more specifically the Basic Attack Progression / Physical Damage Spikes chapter), which will give you a good amount of info.
Load more comments (4 more replies) →
1
Hadeyan (2) | April 24, 2019 9:34am
Is that for me ? These builds are viable but ı forgot skill order but now ı added.
Load more comments (4 more replies) →
1
Supportable (2) | April 19, 2019 11:20am
I love how much effort you put in all the different build variants. Definitely a +1 for me.
1
Hadeyan (2) | April 20, 2019 11:32am
Thank you. I appreciate that.
1
xmysterionz (64) | April 19, 2019 3:58pm
Same here, +1
1
Hadeyan (2) | April 20, 2019 11:32am
Thnx, Its nice to hear it.
Loading Comments...
Load More Comments
League of Legends Build Guide Author Hadeyan
General S7 Cernunnos ADC Guide (Updated December 2020)
Table of Contents

SMITEFire is the place to find the perfect build guide to take your game to the next level. Learn how to play a new god, or fine tune your favorite SMITE gods’s build and strategy.

Copyright © 2019 SMITEFire | All Rights Reserved